LOVE

LOVE

About Me

My photo
simple people..sgt syg orang disekelilingnya...sgt mengutamakan hati dan kepentingan orang lain lebih dari hatinya sendiri...i luv my husband...sampai syurga firdausi...
Powered by Blogger.

cik purple

cik purple

Wednesday, June 22, 2011

semua rasa itu atas kehendak Allah swt....



apa yang aku rasa sekarang
suka
gembira
kadang-kadang sedih
kadang-kadang tersenyum sendiri


semua orang mempunyai rasa dalam diri masing-masing
yang gembira dia ketawa
yang sedih dia menangis
macam- macam rasa yang tuhan anugerahkan pada kita


tapi pernahkah kita bersyukur untuk semua itu
saat kita diuji kita marah tak mahu terima
saat kita mndapat sesuatu yang kita suka kita lupa pada Dia yang telah memberi semua itu


biasalah manusia
kita tiada maksum
tidak sempurna


peringatan untuk saya juga
apa pun aku rasa dan yang anda rasa
bersyukurlah


kerna semua rasa-rasa itu atas izin dan kehendak Allah swt
semua yang berlaku atas kehendak Dia
Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita


bagi aku sendiri
melalui tahun ini amat perit untuk aku sebenarnya
tapi kekadang aku senyum tidak bermakna aku gembira
kekadang aku menangis tidak bermakna aku sedih
tapi itulah realiti yang aku harus terima sebagai manusia


lepas satu datang pula satu ujian yang lain pula
kekuatan itu harus sentiasa padu
harus sentiasa ada dengan aku


kerana jika aku tidak kuat aku boleh rebah
aku bisa menangis
dan mungkin bisa tersenyum


aku bersyukur untuk semua rasa yang aku ada saat ini
dan aku mohon atas kasih dan sayangMu Ya Allah
moga rasa ini kekal sampai bila-bila
hingga ke syurga
insyaAllah

 

No comments:

Post a Comment