LOVE

LOVE

About Me

My photo
simple people..sgt syg orang disekelilingnya...sgt mengutamakan hati dan kepentingan orang lain lebih dari hatinya sendiri...i luv my husband...sampai syurga firdausi...
Powered by Blogger.

cik purple

cik purple

Tuesday, June 14, 2011

aku keliru




dalam hidup ni
susah nya nak jaga hati semua orang
semua orang nak kan yang terbaik kan
semua orang
termasuk saya
tapi hati saya hanya ada satu
yang satu itulah saya tk boleh nak bahagi-bahagikan pada banyak orang


seringkali saya keliru
apa yang harus saya utamakan
kehendak sendiri
atau orang lain
kenapa harus saya yang perlu memilih
antara dua perkara itu

adakah puncanya dari saya
apakah yang terjadi dulu sebab saya

saya ke yang bersalah
saya ke yang terlalu mencari kesempurnaan
saya ke yang tidak menjaga dia dengan baik
saya ke???
kenapa saya yang harus dipersalahkan


aku positif dia bukan untuk saya
saya bukan untuk dia
apa pun yang jadi saya tk pernah doa pun jadi begitu akhirnya
beri lah aku peluang memilih
apa yang terbaik untuk aku


bukan tk pernah diberi peluang
peluang tu sudah acap kali diberi
adakah masih salah aku


berilah aku petunjuk Ya Allah
adakah aku yang tak tahan untuk di uji
kenapa masih dipertikaikan saya tk tahan ujian
kenapa dipertikaikan bahagia tuk sekarang sahaja
akan datang saya tak melalui nya lagi

kenapa hati dia saja yang perlu di amik berat
saya ni tak penting ke


apapun yang berlaku aku yakin ada hikmah untuk semuanya
itu aku pasti
stiap yang Allah datangkn punya sebab yang tersendiri

kalau kamu dulu sayang saya
kamu takkan sesekali menyakiti saya
kenapa baru sekarang kamu nak berubah
kamu tak pernah fikir ke apa yang berlaku hari ini

saya pun tidak sempurna
tapi saya cuba menyempurnakan apa yang saya ada
tolonglah
saya merayu
pergilah dari hidup saya
saya tk pernah memusuhi awak
waima untuk membenci sekalipun
tidak ada dalam hati saya


pergilah
pergilah
saya redha apa yang berlaku pada ikatan pertunangan kita


kasihanilah saya awak
biarkan saya bahagia dengan hidup saya
biarkan saya bahagia awak
saya merayu












No comments:

Post a Comment