LOVE

LOVE

About Me

My photo
simple people..sgt syg orang disekelilingnya...sgt mengutamakan hati dan kepentingan orang lain lebih dari hatinya sendiri...i luv my husband...sampai syurga firdausi...
Powered by Blogger.

cik purple

cik purple

Monday, October 3, 2011

:: kita merancang..Allah jua merancang ::







dlm menelusuri titian prjalanan hdup ini
tak semua bnda n perkara orang suka
apa yg kita pilih
apa yang kita mahu
pndirian masing-masing brbeza kn


tp apa yg kita suka tk semestinya Allah suka
itu hakikat yg kita hrus trima
thn ini brbagai2 peristiwa tlh trjadi


suka, duka. gembira, menangis
smua trsingkap rapi dlm kota pmikiran aku


susah, senang trpksa aku hadapi dan trima
tp bila kita dh brlari utk mnghabiskan prjalanan kita
tiba2 akhirnya kita trsungkur jua
sblm tiba di garisan penamat
salah siapakah itu??


aku ini insan yg naif lagi lemah
tk mampu mnghadapi tekanan hdup
bak kata kakk ku
aku kah yg brsalah
utk smua yg brlaku


bukan itu pintaku jd begini
hari ini tarikh spttnya aku genap sthn mnjdi tunangan org
tp ikatan itu ptus di tgh jln
bukan itu mahuku
tp kita merancang..maka Allah jua merancang


ku selak kembali kenangan itu satu prsatu
semua nya sudah hilang di telan waktu
masa meninggalkan aku dan kenangan itu
sdih juga..tp sbg hamba aku pasti
yg trbaik sdang menanti aku di sana


sudah ku tutup semua kngan itu
maka utk saat ini..wktu ini
aku mohon dgn rahmat dan kasih sayangMu Ya Allah
prmudahkn semua urusanku
prmudahkan niat aku Ya Allah
aku tahu bahagia itu sedang menanti


akan ku tunggu wktu itu


'utk kamu yg bakal mnjdi sbhgian dr hdupku...sbarlah utk semua dugaan yg mendatang...sy tulang rusuk kamu..jika sy patah..kamu pn akn sakit..sama2 la kita harungi smua dugaan n rintangan...kita akn jga sebaiknya ikatan itu..insyaAllah...'





No comments:

Post a Comment