LOVE

LOVE

About Me

My photo
simple people..sgt syg orang disekelilingnya...sgt mengutamakan hati dan kepentingan orang lain lebih dari hatinya sendiri...i luv my husband...sampai syurga firdausi...
Powered by Blogger.

cik purple

cik purple

Sunday, October 9, 2011

aku semakin pulih

da nak hampir 2 bulan aku slmt menjalani pembedahan..aku bersyukur atas semua nikmat yang Allah beri pada aku saat ini..ketika ini.kerana apa..aku sudah mula nampak semua hikmah dugaan yang Dia datangkan pada aku.aku redha utk semuanya.


selepas mnjlani rawatan sterusnya pda 21 hb hari tu..ada gud news yang cik purple dapt..firstly...dok kata tlinga kiri awak ada potensi nak kering dah.cik purple senyum sampai telinga..cuma dia kata..iza...kna rawat hdung awak betul-betul tau..insyaAllah telinga awk akn kering cepat..dlm hati sy...susahnya dok..banyak benda yang sy perlu jaga dan amik perhatian..


dia pesan lagi...sabar ye iza..doa banyak2..tapi operation kali ke-2 ni mudah sangat..tak macam operation kali prtama dlu...hjung nyawa dah rasanya.operation mkn masa lbih kurang 7 jam je kot...kalau tak silap.pastu cik purple blh trus di tolak ke wad biasa.syukur sy panjatkan pada Allah.kerana dipermudahkan urusan.


cik purple semakin pulih..blh pi keje seperti biasa.menjalani rutin harian seperti biasa..mcam orang tak sakit dah lagaknya.tp cik purple masih lagi perlu berhati-hati..tk blh angkat bnda berat2 sangat..sbb baru sgt lepas operation..ye sy ingat semua pesan2 doktor sy.


tp dalam pada itu cik purple dpt berita lain plak...dok cik purple nk pi smbung blajar plak..klu takda aral kt HKL.cik purple tnya...sy camna dok??dia jwab...jgan risau..sy akn bawak awak sekali...btul la ingatan dia dlu..dia kata saya akan jadi doktor awak sampai saya mati...time kasih doktor..sy hargai semua usaha dan ikhtiar doktor pada sy.


* next appointment pd 28/10 ni...doakan cik purple baik2 saja..dpt brita yang baik2..semua yang baik2 la..sbb cik purple nk sembuh...nk jalani hidup spt biasa mcm org lain..tknk wat mak abh risau lg..itu janji sy pd mereka.....;(..sedih pulak..bukan mudah utk saya hadapi sakit ni..Allah je yang lebih tau..tp teruk mana sakit sy..sy harus ingt kt luar sana tu lbih truk lagi pnyakit diaorg...makanya sy harus brsyukur...ye...sy harus brsyukur...

No comments:

Post a Comment