LOVE

LOVE

About Me

My photo
simple people..sgt syg orang disekelilingnya...sgt mengutamakan hati dan kepentingan orang lain lebih dari hatinya sendiri...i luv my husband...sampai syurga firdausi...
Powered by Blogger.

cik purple

cik purple

Monday, January 24, 2011

Doa isteri untuk para suami

Assalamualaikum...doa ni blh kita amalkn sme2..tuk para2 suami or bakal2 suami...sume blh k..moga kita sume mndpt keberkatan dari Nya...

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim…Kau ampunilah dosaku yg telah kuperbuat, Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tidak terbatas, Kau berikanlah aku kekuatan fizikal dan mental, Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan, Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista, Kau kuatkanlah semangatku dalam menempuhi segala cabaranMu,
Sekiranya suamiku ini adalah plihanMu di Arash, berikanlah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya. Sekiranya suamiku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku di titianMu, kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya.
Sekiranya suamiku ini adalah bidadara untukku dia JannahMu, limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya. Sekiranya suamiku ini jodoh yang dirahmati olehMu, berikanlah aku kesabaran untuk menghadapi segala karenah dan ragamnya.
Tetapi  Ya Allah……sekiranya suamiku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang, Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu, sekiranya suamiku ini tergoda dengan keindahan duniaMu, limpahkanlah aku dengan kesabaran untuk terus membimbingnya.
Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan, kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbetulkan keadaannya. Sekiranya suamiku ini mencintai kesesatan, Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena.
YA ALLAH….Kau Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku, Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan keterlanjuranku. Sekiranya aku tersialp membuat keputusan, bimbinglah aku ke jalan yang diredhai ….Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri. Kau hukumlah aku di dunia tetapi bukan di akhiratMu. Sekiranya aku ingkar dan derhaka, berikanlah aku petunjuk ke arah rahmatMu….
YA ALLAH….Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu…aku buta tanpa bimbinganMu…aku cacat tanpa hidayahMu..aku hina tanpa rahmatMu….
Amin Ya Rabbalalamin….

No comments:

Post a Comment