LOVE

LOVE

About Me

My photo
simple people..sgt syg orang disekelilingnya...sgt mengutamakan hati dan kepentingan orang lain lebih dari hatinya sendiri...i luv my husband...sampai syurga firdausi...
Powered by Blogger.

cik purple

cik purple

Friday, July 8, 2011

marah itu mengajar aku






seringkali aku terfikir
knp hati aku terlalu lemah
terlalu lembut
bila dimarah
aku sering mahu menangis

kenapa??
kenapa??
Allah yang menjadikan begitu iza
siapa kamu mahu mempersoalkannya




sabarlah
kerana sabar itu banyak hikmahnya
walaupun hati kamu sakit
untuk memberi yang terbaik


itulah harga yang perlu kamu bayar
bangkitla iza
bangun
buka mata kamu
luaskan pandangan
untuk belajar
menerima apa sahaja disekeliling kamu

tapi aku sering rebah
kalah dengan situasi dan keadaan
mungkin kerana didikan aku yang begitu






sabarlah wahai hati
itu mungkin satu proses untuk kamu
menjadi lebih dewasa
percayalah
setiap yang berlaku itu
banyak hikmah yang tersurat
krn bukan mudah
nak puaskan hati semua orang
itu hakikat


sabar ye cik purple....






No comments:

Post a Comment